NEW Site myFILM.gr
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
**ΝΕΟ site** **Παλιό site** ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Φωτογραφίες TV DVD Box Office

Cinema: ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΓΡΙΑ ΦΥΣΗ (INTO THE WILD) του Σον Πεν

Ημερομηνία καταχώρησης: Πέμπτη, 17 Ιαν. 2008 @ 07:44:12 EET - Συντάκτης : Jim Papamichos

  [Comments] | [Περισσότερα] | [Κριτικές] | [Βίντεο] | [Φωτό] | [Πόστερ] | [Κυκλοφορία] | [Στοιχεία]  

Βιογραφική

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΓΡΙΑ ΦΥΣΗ
INTO THE WILD

του Σον Πεν

Υπόθεση: Ο 22χρονος νεαρός ιδεαλιστής Κρίστοφερ Μακάντελς, μετά την αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο, κι ενώ τον περιμένει μια πλουσιοπάροχη ζωή, αποφασίζει ξαφνικά να εγκαταλείψει τα πάντα για την άγρια φύση της Αλάσκας. Περιπλάνηση σε αφιλόξενες περιοχές και συναντήσεις με διάφορους ανθρώπους συνιστούν την παρακαταθήκη του Μακάντλες που αφήνει την τελευταία του πνοή εκεί που επέλεξε… στη φύση. Τα κίνητρα της επιλογής του, αλλά και τα αίτια του θανάτου του αποτελούν ένα μυστήριο που μονάχα ο ίδιος θα μπορούσε να λύσει.





Περισσότερα για την ταινία (Δελτίο Τύπου)

ΒΡΑΒΕΙΑ
ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ (EDDIE VEDDER)
ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΓΙΑ2 ΟΣΚΑΡ: Β' ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΧΑΛ ΧΟΛΜΠΡΟΥΚ), ΜΟΝΤΑΖ (ΤΖΕΪ ΚΑΣΙΝΤΙ)

«Εάν αυτή η περιπέτεια αποδειχθεί μοιραία και δεν έχεις πλέον νέα μου, θέλω να ξέρεις πως ήσουν ένας σπουδαίος άνθρωπος. Τώρα πάω στην άγρια φύση
απόσπασμα από το βιβλίο

  • Πρόκειται για μεταφορά στη μεγάλη οθόνη του ομότιτλου βιβλίου του Τζον Κρακάουερ που κυκλοφόρησε το 1998, περιγράφοντας την πραγματική ιστορία του Κρίστοφερ Μακάντλες. Το βιβλίο αποτελεί συνέχεια του άρθρου που είχε δημοσιεύσει ο Κρακάουερ στο περιοδικό Outside.
  • «Το βασικό μου κίνητρο για τη συγγραφή του βιβλίου ήταν η επιθυμία μου να ταυτιστώ με τον Κρις και να προσπαθήσω να τον καταλάβω, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι τον κατάλαβα εξ’ ολοκλήρου…» εξηγεί ο Κρακάουερ και συμπληρώνει «Ο Κρις δεν ήταν ένα συνηθισμένο παιδί. Ήταν απορροφημένος στον εαυτό του, πεισματάρης και ασυγκράτητος. Αλλά ήταν πολύ αυθεντικός. Και εκείνο που ήταν υπέροχο σε εκείνον είναι ότι δεν συμβιβαζόταν. Είχε κάποια πολύ υψηλά ιδανικά και μια αίσθηση ηθικής ακεραιότητας. Πίστευε πως η ζωή δεν είχε νόημα αν ακολουθούσες την εύκολη οδό. Κάποιοι τον χαρακτήρισαν απερίσκεπτο, ανόητο και αναρωτήθηκαν πως και δεν είχε μαζί του ένα τσεκούρι και ένα ραδιόφωνο πηγαίνοντας στην Αλάσκα
  • To βιβλίο έπεσε τυχαία στο χέρια του Σον Πεν σε ένα βιβλιοπωλείο και θυμάται πως ενστικτωδώς τον μάγεψε η φωτογραφία που απεικόνιζε ένα έρημο λεωφορείο μέσα στο χιόνι. Σχολιάζει «Το διάβασα από την αρχή μέχρι το τέλος δύο φορές προτού κοιμηθώ. Την επομένη το πρωί, με το που ξύπνησα άρχισα να σκέφτομαι πώς θα αποκτούσα τα δικαιώματα. Θεωρούσα πως η ιστορία ήταν ανεξάλειπτη και αμιγώς κινηματογραφική όσον αφορά στους χαρακτήρες και στα τοπία. Μάλλον έπαθα κάτι ανάλογο με αυτό που έπαθαν όλοι όσοι το έχουν διαβάσει
  • Δέκα χρόνια αφότου είχε ξεκινήσει την όλη διαδικασία για τα δικαιώματα, το τηλέφωνο του Σον Πεν χτύπησε και στην άλλη γραμμή ήταν οι γονείς του Κρις που είχαν πλεόν αποφασίσει πως έπρεπε να γυριστεί η ταινία. Ο Σον Πεν όλα αυτά τα χρόνια κρατούσε επαφή μαζί τους καθώς πίστευε ακράδαντα πως η ταινία θα γυριζόταν. Ο Κρακάουερ θεωρεί πως οι γονείς επέλεξαν τον Σον Πεν μεταξύ των πολλών σκηνοθετών που τους είχαν προσεγγίσει καθώς «Ο Πεν έχει κάτι πολύ ευθύ, που σε κάνει να τον πιστεύεις γιατί δεν εξωραϊζει καταστάσεις.» σχολιάζει ο συγγραφέας.
  • «Όταν κάθισα να γράψω το πρώτο προσχέδιο, είχαν περάσει δέκα χρόνια αφότου είχα διαβάσει το βιβλίο και δεν το είχα ξαναδιαβάσει έκτοτε. Απλώς κατέγραψα αυτά που είχαν καρφωθεί στο μυαλό μου. Και μετά ξαναδιάβασα το βιβλίο και συνειδητοποίησα πως ο Τζον έκανε τη δουλειά του καθώς ήταν όλα μέσα. Έτσι, το μόνο που χρειαζόταν ήταν άλλη μια ανάγνωση και ένας συνδυασμός επιμέρους στοιχείων για να προχωρήσω. Για το δεύτερο προσχέδιο ακολούθησα το δρόμο του Κρις και γνώρισα τους ανθρώπους που είχε γνωρίσει... Και στη συνέχεια προσάρμοσα την ιστορία ώστε να είναι κινηματογραφικά υλοποιήσιμη.» σχολιάζει ο Πεν.
  • Προκειμένου να είναι όσο το δυνατόν πιο αληθινή η ταινία χρησιμοποιήθηκαν και απλοί άνθρωποι, εκτός από ηθοποιοί, αλλά και γυρίσματα σε πολλά από τα πραγματικά μέρη, πράγμα που σαφώς είχε τις δυσκολίες και τους κινδύνους του. Σχολιάζει ο σκηνοθέτης «Θα ρίσκαρα τα μηχανήματα, τη διάρκεια των γυρισμάτων, αλλά σε καμία περίπτωση τη ζωή των συνεργατών μου. Είμασταν έξω στο δάσος και όλα ήταν πιθανά, αλλά καταφέραμε να αποφύγουμε τους κινδύνους. Ήταν φανταστικά και όλοι θέλαμε να κάνουμε πολύ περισσότερα πράγματα
  • Ο Εμίλ Χερς συγκέντρωνε όλα τα γνωρίσματα που ζητούσε ο Σον Πεν: έχει τον ίδιο ιδεαλισμό και ενθουσιασμό με τον Μακάντλες, του μοιάζει φυσιογνωμικά και κυρίως, ήταν πρόθυμος να αφοσιωθεί 100% στην ταινία, αφού εκείνος θα έφερε και το μεγάλο βάρος της ευθύνης της. Σχολιάζει ο Πεν: «Ήξερα ότι μπορούσε να παίξει το ρόλο, αλλά το ερώτημα είναι κατά πόσο θα μπορούσε να παίζει καθημερινά επί 8 μήνες κάτω από δύσκολες συνθήκες. Ακόμα, θα μπορούσε να κάνει την όλη πορεία ωρίμανσης κατά τη διάρκεια της ταινίας...»
  • Ο Εμίλ Χερς είχε ακούσει την ιστορία όταν ήταν παιδί έτσι όταν τον προσέγγισε ο Σον Πεν τα πάντα επανήλθαν στη μνήμη του. Μάλιστα, το βιβλίο του Κρακάουερ τον γοήτευσε πολύ. Σχολιάζει «Λάτρεψα την αίσθηση της περιπέτειας και της γειτνίασης με τον κίνδυνο όπως επίσης και την ευφυία και την πειθαρχία αλλά και τη φιλοσοφική αναζήτηση της ελευθερίας. Λάτρεψα την ιδέα να προσπαθήσεις να κάνεις κάτι τελείως διαφορετικό με τη ζωή σου.» Για να προσεγγίσει το ρόλο, πέρασε πολύ χρόνο με τους γονείς και την αδελφή του Μακάντλες. «Η Καρίνα [η αδελφή του Κρις] ήταν η καλύτερη φίλη του Κρις και κανένας δεν τον γνώριζε καλύτερα από εκείνη. Ήταν ο ένας συμπληρωματικός του άλλου.» επισημαίνει ο Εμίλ Χερς.
  • Ο συγγραφέας Τζον Κρακάουερ επισημαίνει «Το πιο εντυπωσιακό όλων είναι ότι, ενώ ο Εμίλ δεν μοιάζει καθόλου με τον Κρις όταν τον γνωρίζεις στην πραγματικότητα, είναι τόσο πειστικός στην οθόνη, που νιώθεις πως βλέπεις τον Κρις καθόλη τη διάρκεια της ταινίας»
  • Η ταινία που λειτουργεί ως εσωτερικός μονόλογος του Κρις, περιλαμβάνει πρωτότυπα τραγούδια και μουσική του Έντι Βέντερ, καθώς και συνθέσεις των Μάικλ Μπρουκ και Κάκι Κινγκ. Ο Βέντερ είναι φίλος του Πεν από την εποχή του DeadManWalking. Το soundtrack της ταινίας κυκλοφορεί από την SONY BMG.
Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ
ΣΟΝ ΠΕΝ
  • Γεννήθηκε το 1960 στην Καλιφόρνια.
  • Έκανε το κινηματογραφικό του ντεμπούτο με την ταινία Taps.
  • Tο 1993 με την ταινία Carlito'sWay ήταν υποψήφιος για Όσκαρ και με την ταινία MysticRiver το κέρδισε, όπως και τη Χρυσή Σφαίρα.
  • Έχει προταθεί συνολικά 4 φορές για Όσκαρ (Dead Man Walking, Sweet and Lowdown, I Am Sam, Mystic River).
  • Το σκηνοθετικό του ντεμπούτο ήταν το 1991 με την ταινία The Indian Runner.

Παλαιότερες ταινίες: All the King’s Men, The Interpreter, The Assassination of Richard Nixon, 21 Grams, Mystic River, It’ s All About Love, I Am Sam, Before Night Falls, The Thin Red Line, The Game, U turn, Loved, Dead Man Walking, Carlito’ s Way, State of Grace, We’re No Angels, Casualties of War, At Close Range, Crackers, Bad Boys.

ΤΟ ΚΑΣΤ

ΕΜΙΛ ΧΕΡΣ
  • Γεννήθηκε στο Λος Άντζελες και μεγάλωσε στο Νέο Μεξικό.
  • Θεωρείται ένα από τα τάχιστα ανερχόμενα νέα ταλέντα.
  • Αυτό το διάστημα πραγματοποιεί γυρίσματα για την ταινία SpeedRacer.

Παλαιότερες ταινίες: The Air I Breathe, Alpha Dog, The Lords of Dogtown, Imaginary Heroes, The Girl Next Door, The Mudge Boy, The Emperor’s Club, The Dangerous Lives of Altar Boys.

ΓΟΥΙΛIΑΜ ΧΑΡΤ
  • Γεννήθηκε το 1950 στην Ουάσινγκτον.
  • Σπούδασε στο Tufts και το Juilliard.
  • Κέρδισε Όσκαρ για την ερμηνεία του στην ταινία Kiss of the Spider Woman, ενώ έχει προταθεί και άλλες 3 φορές για Όσκαρ (ChildrenofaLesserGod, BroadcastNews, AHistoryofViolence).
  • Κέρδισε το πρώτο βραβείο Spencer Tracy το 1988 από το UCLA.

Παλαιότερες ταινίες: Mr. Brooks, The Good Shepherd, Beautiful Ohio, The Legend of Sasquatch, Syriana, Neverwas, A History of Violence, The King, The Village, The Blue Butterfly, Tuck Everlasting, Changing Lanes, Rare Birds, Artificial Intelligence: Al, Contaminated Man, The Simian Line, Do Not Disturb, Sunshine, The 4th Floor, One True Thing, Lost in Space, Dark City, Loved, Michael, Jane Eyre, Smoke, Second Best, Mr. Wonderful, Alice, I Love You To Death, Children of a Lesser God, Kiss of the Spider Woman, The Big Chill, Body Heat.

ΒΙΝΣ ΒΟΝ
  • Γεννήθηκε το 1970 στη Μινεσότα.
  • Συχνά συμπρωταγωνιστεί με τον Μπεν Στίλερ.
  • Συνεργάζεται συχνά με τον Τζον Φαβρό (Swingers, Made).

Παλαιότερες ταινίες: The Gift: Life Unwrapped, The Break-Up, Wedding Crashers, Mr. & Mrs. Smith, Be Cool, Thumbsucker, Anchorman: The Legend of Ron Burgundy, Dodgeball: A True Underdog Story, Starsky & Hutch, I Love Your Work, Blackball, Old School, Dust: An Extraordinary Correspondence, Domestic Disturbance, Zoolander, Made, The Prime Gig, The Cell, Psycho, Return to Paradise, A Cool, Dry Place, The Locusts, The Lost World: Jurassic Park, Swingers, At Risk, For the Boys.

ΜΑΡΣΙΑ ΓΚΕΪ ΧΑΡΝΤΕΝ
  • Γεννήθηκε το 1959 στην Καλιφόρνια.
  • Η πρώτη σημαντική της κινηματογραφική της εμφάνιση ήταν στην ταινία Miller’s Crossing.
  • Προτάθηκε για Όσκαρ β’ ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία MysticRiver, αλλά κέρδισε το Όσκαρ α’ γυναικείου για την ταινία Pollock.

Παλαιότερεςταινίες: Rails & Ties, The Invisible, The Dead Girl, Canvas, The Hoax, American Dreamz, American Gun, Bad News Bears, P.S., Welcome to Mooseport, Mona Lisa Smile, Mystic River, Just Like Mona, Pollock, Space Cowboys, Curtain Call, Meet Joe Black, Desperate Measures, Miller’s Crossing.

XΑΛ ΧΟΛΜΠΡΟΥΚ
  • Γεννήθηκε το 1925.
  • Ξεκίνησε την κινηματογραφική του καριέρα το 1966 με την ταινία TheGroup.
  • Έγινε γνωστός μέσα από το σόου MarkTwainTonight .

Παλαιότερες ταινίες:The Group, Wild in the Streets, The People Next Door, The Great White Hope, They Only Kill Their Masters, Magnum Force, All the President’s Men, Rituals, Julia, Natural Enemies, The Fog, Wall Street, The Unholy, The Firm, Carried Away, Eye of God, Hush, Walking the Dead.


ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

http://www.intothewild.com


ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

http://www.imdb.com/
http://www.rottentomatoes.com/
http://www.allmovie.com/



top of the page


ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Το ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΓΡΙΑ ΦΥΣΗ του Σον Πεν είναι ένας ύμνος στην απόλυτη ελευθερία , ένας ύμνος απεξάρτησης από τα δεσμά της καταναλωτικής κοινωνίας, τα ιδανικά της ευημερίας και το "αμερικάνικο όνειρο". Το να απεγκλωβιστεί κάποιος επιλέγοντας ουσιαστικά την αποκοινωνικοποίησή του με την πραγματοποίηση ενός παιδικού ονείρου, την είσοδό του στην γνωστή # άγνωστη αγκαλιά της μητέρας φύσης, θέλει "παραίτηση" από τα εγκόσμια, άρνηση του τρόπου ζωής που μας επιβάλλεται από τη στιγμή της γέννησης, σαρκική απεξάρτηση, ερωτική αυτοσυγκράτηση και αποχή, παθητική αυτοκυριαρχία, αυτοπεποίθηση, εσωστρέφεια, ελαχιστοποίηση του φόβου, αγάπη για το άγνωστο, λατρεία για την περιπέτεια και ριζική αντίδραση στο κοινότοπο, το συνηθισμένο. Χρειάζεται το αίσθημα του ηρωισμού να καταπνίγει και να θάβει φυσιολογικά ανθρώπινα ένστικτα για μία μεγάλη "Ιδέα" με πλήρη ανεξαρτησία από υποκείμενα και αντικείμενα. Χρειάζεται η αποδοχή της πίστης σ' ένα ποίημα, στον άνθρωπο, στον εαυτό σου και στην παρθένα φύση. Χρειάζεται να ζήσεις το "παραμύθι" σου όσο καλύτερα το φαντάστηκες μικρός.

Ο κάθε άνθρωπος είναι υπεύθυνος των πράξεών του ακολουθώντας την ανευθυνότητα και ανοησία - πολλές φορές - των λόγων του. Ο ήρωάς μας ακολουθεί το δικό του μονοπάτι, πιστεύοντας ότι είχε γεννηθεί γι' αυτό. Ήταν αυθεντικός, ένα πνεύμα αλτρουισμού και ηθικής εντελώς ασυμβίβαστο με την εποχή που μεγάλωσε.

Ένα πνεύμα που δεν μπορούσε κανείς να τιθασεύσει και να θεωρήσει ότι θα υπακούσει σε κανόνες και τη λογική της "κοινότητας", όταν το "κόλλημά" του ήταν αδιαπραγμάτευτο. Η σχέση με τη φύση και αγάπη για την επιβίωση χωρίς τα δεκανίκια του πολιτισμού στο διάβα της εξέλιξης της ανθρωπότητας προέβαλλε αρχέγονα και ίσως πρωτόγονα ένστικτα.

Το σίγουρο είναι πως πολλοί σήμερα, οι περισσότεροι δεν μπορούν να κατανοήσουν τις πράξεις του νεαρού Μακάντλες. Κι αυτό γιατί τα ιδανικά του παραμένουν ανεξήγητα όπως και το κίνητρό του, ένα όμως είναι σίγουρο και κατανοητό. Έζησε το όνειρό του και πέθανε ευχαριστημένος. Μπορεί να μην έζησε όλες τις εμπειρίες που είχε σχεδιάσει, όμως κατόρθωσε ακολουθώντας τον πιο δύσκολο δρόμο της ζωής, να βρει το νόημα που τον γέμιζε και απογείωνε. Μπορεί να ηχεί ουτοπικό, άκρως ιδεαλιστικό, "χίππικο" και εγωιστικό, όμως η φιλοσοφική αναζήτηση της ελευθερίας μέσα από ένα ταξίδι - αν τα' χεις "καλά" με τον εαυτό σου - είναι η απόλυτη ευτυχία.

Ο Σον Πεν προβάλλει αυτό τον ιδιαίτερο χαρακτήρα στην ταινία του με εξαιρετικό τρόπο, σεβασμό και οικονομία στα μέσα έκφρασης. Για όσους ονειρεύτηκαν έναν 100% αντίθετο και αντίρροπο τρόπο ζωής, η ταινία τους αποζημιώνει για δυόμισι ώρες καθώς ταυτίζεσαι και μοιράζεσαι το όνειρο... Καταλαβαίνουμε απόλυτα γιατί συνειδητά ο Σον Πεν επέλεξε να κάνει ταινία αυτόν τον μοναχικό και "μοναδικό" χαρακτήρα φτάνοντας στα άκρα. Δεν είναι δύσκολο να διακρίνεις τις ομοιότητες ανάμεσα σε δύο ασυμβίβαστες και απελευθερωμένες από κάθε καταναγκασμό, προσωπικοτήτες.

Μας δικαιώνει απόλυτα και μας ευχαριστεί που επιλέγουμε να τον θεωρούμε ως "πρότυπο" αγωνιστή, έναν δημιουργό που η υπέρβαση της καλλιτεχνικής έκφρασης είναι στάση ζωής.

Η Βαθμολογία μου:

του Δημήτρη Παπαμίχου
Jim Papamichos


Να βγω εκεί έξω, ελεύθερος και μόνος…

Αληθινά, ζώντας μέσα σε αυτό το βρώμικο κατασκεύασμα που ονομάζεται Αστικός Πολιτισμός, μη μου πείτε πως δεν πέρασε ποτέ από τη σκέψη σας να τα βροντήξετε όλα και να ξαμοληθείτε στη φύση. Αυτή την οικουμενική ιδέα συνέλαβε και ο Sean Penn πλάθοντας το δικό του ύμνο προς την αναρχική ελευθερία, στην ουσία της όμως και εκεί που ανήκει… στην άγρια φύση.

Ο Sean Penn αφού κατάφερε να πείσει σαν ηθοποιός, έμελλε να μας πείσει και σα σκηνοθέτης. Μετά από τρεις δουλειές, η τελευταία έξι χρόνια πριν, φανέρωνε πολλά προβληματάκια στη διαχείριση του υλικού του και η πρώτη του ταινία, το Ινδιάνος Δρομέας του 1991, ήταν, ως σήμερα, η καλύτερη εξ αυτών. Οι συμμετοχές του όμως σε σκηνοθετικές δουλειές των Alejandro Gonzalez Inarritu, Clint Eastwood, Thomas Vinterberg, Woody Allen, Terrence Malick φαίνεται πως ήταν το καλύτερο φροντιστήριο και αποδίδουν καρπούς στο Ταξίδι στην Άγρια Φύση, όπου διαφαίνεται η σφραγίδα ενός καθαρού δημιουργού, ενός ανθρώπου που ελέγχει αυτό που θέλει να προβάλλει. Είναι ένα τελικό προϊόν ατόφια αμερικανικό, όσο ένα γουέστερν, και γνήσια φυσιολατρικό, πλάι στο να εξυμνήσει και τη ζωή των αυτοχθόνων ιθαγενών, ακόμα και αν δεν αναφέρονται.

Ο τομέας που αριστεύει ο Penn είναι στο να μας κάνει να αισθανθούμε αληθινά το τι θα πει να δραπετεύσεις εκεί έξω. Το να εναρμονίζεσαι με το φυσικό σύμπαν και να ακολουθείς κανόνες δικού σου, μακριά από τους τετριμμένους που συχνά σου επιβάλλονται. Η ταινία σου κάνει τη χάρη, γιατί περί χάρης πρόκειται, να ονειρευτείς τον εαυτό σου στα χνάρια του ήρωα και να αμφισβητήσεις τις μέχρι σήμερα επιλογές σου. Ένα αναρχικό όνειρο, μακριά από την αναρχία που θέλουν να μας διδάξουν, και ένας αντικομφορμισμός που αρμόζει μονάχα σε υψηλή ευφυΐα. Καθόλου τυχαία, ο ήρωας είναι ένα μορφωμένο και υπερβολικά έξυπνο άτομο, που έχει μεταβάλει την κακή ενέργεια του παρελθόντος σε γνώση και σωστή νοοτροπία.

Για πρωταγωνιστή επέλεξε ένα νεανικό πρόσωπο, τον Emile Hirsch, ο οποίος, χωρίς να πιάνει κάποια υψηλά στάνταρ ερμηνείας, είναι ακριβώς αυτό που πρέπει… φρέσκος. Με πολύ λιγότερα λεπτά εμφάνισης απ’ αυτόν, υπάρχει ένα άξιο επιτελείο ηθοποιών, που γεμίζουν με την ουσιαστική παρουσία τους τα πολλά λεπτά διάρκειας. Η Catherine Keener και ο Vince Vaughn κάνουν τα καλύτερα μπασίματα, ενώ ξεχωριστή είναι και η παρουσία του υποψήφιου για Όσκαρ Hal Holbrook, ο οποίος έχει πιάσει τα 82 έτη και οι παλιοί θα τον θυμούνται σα το «βαθύ λαρύγγι» στο Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου.

Κριτική Σύνοψη

Ο Sean Penn εκτελεί άψογα τον πρωταρχικό του στόχο και αυτός δεν είναι άλλος από το να σε κάνει να πιάσεις το κεντρικό μήνυμα. Σα γνήσιος αμερικανός σκηνοθέτης αγαπάει τους ήρωες του, πλατειάζει τα κάδρα του και εκμεταλλεύεται πλήρως το τεχνικό του επιτελείο (το μοντάζ είναι και αυτό υποψήφιο για Όσκαρ). Σαν άπειρος, όμως, ακόμα σε αυτό το τομέα υποπίπτει σε δύο λάθη, που το ένα εξ αυτών είναι και βασικό. Ο χαρακτήρας του κεντρικού του ήρωα δε δείχνει να μεταβάλλεται μέσα από τις περιπέτειες του, χάνοντας τη μαγεία μίας οδύσσειας και δίνοντας του έναν υπεροπτικό τόνο. Επίσης, ενώ είναι σεβαστό πως η ιστορία βασίστηκε σε αληθινά γεγονότα (γραμμένα από τον Jon Krakauer), μας δίνει ένα φινάλε που αμφισβητεί, εν μέρει, το κεντρικό νόημα. Βρήκαμε κάπως επιτηδευμένη τη τελική «βουτιά», ακριβώς γιατί θαυμάζαμε την απλότητα του σεναρίου, για πάνω από δύο ώρες. Μη περιμένετε ανάπτυξη αφήγησης που δικαιολογεί άμεσα αυτή τη μεγάλη διάρκεια (σύνολο 140΄) αλλά ακόμη και το πιο μικρό εργάζεται για να σας κάνει να πράξετε κάτι που η σύγχρονη αστική κοινωνία σας αποτρέπει να πράξετε… να ονειρευτείτε…

Η Βαθμολογία μου:

του Σταύρου Γανωτή
Σταύρος Γανωτής
[email protected]


top of the page

blog comments powered by Disqus



top of the page






ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία: 21/2/2008


top of the page




PHOTOS - POSTERS

Photos Φωτογραφικό υλικό
Τύπος:
Εικόνα .jpg .jpeg .gif (κλικ για μεγέθυνση)


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία : ΣΟΝ ΠΕΝ
Σενάριο : ΣΟΝ ΠΕΝ, από το βιβλίο του Τζον Κρακάουερ
Παραγωγή: ΑΡΤ ΛΙΝΣΟΝ, ΣΟΝ ΠΕΝ, ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΠΟΛΑΝΤ
Εταιρείες Παραγωγής : Paramount Vantage, River Road Films, Art Linson Productions, Into the Wild, River Road Entertainment
Ηθοποιοί : EMΙΛ ΧΕΡΣ, ΒΙΝΣ ΒΟΝ,
ΓΟΥΙΛIΑΜ ΧΑΡΤ, ΜΑΡΣΙΑ ΓΚΕΪ ΧΑΡΝΤΕΝ, ΤΖΙΝΑ ΜΑΛΟΟΥΝ, ΧΑΛ ΧΟΛΜΠΡΟΥΚ

Μουσική : ΜΑΪΚΛ ΜΠΡΟΥΚ, ΚΑΚΙ ΚΙΝΓΚ, ΕΝΤΙ ΒΕΝΤΕΡ
Διεύθυνση Φωτογραφίας : ΕΡΙΚ ΓΚΟΤΙΕ
Μοντάζ : ΤΖΕΪ ΚΑΣΙΝΤΙ
Σχεδιασμός Παραγωγής : ΝΤΕΡΕΚ ΧΙΛ
Καλλιτεχνική Διεύθυνση : ΝΤΟΜΕΝΙΚ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙ
Σκηνικά : ΝΤΑΝΙΕΛ ΜΠΕΡΜΑΝ, ΚΡΙΤΟΦΕΡ ΝΙΛΙ
Κοστούμια : ΜΕΡΙ ΚΛΕΡ ΧΑΝΑΝ
Χρονολογία παραγωγής : 2007
Χώρα παραγωγής : ΗΠΑ
Γλώσσα : ΑΓΓΛΙΚΑ
Διάρκεια : 148'
Εικόνα : Έγχρωμη
Είδος ταινίας : ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ, ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ, ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΗ
Ήχος : DTS / SDDS / Dolby Digital
Καταλληλότητα : Switzerland:10 (canton of Geneva) / USA:R / Switzerland:10 (canton of Vaud) / Finland:K-11 / Ireland:15A
Διανομή : UIP


top of the page









 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 4.94
Αριθμός Ψήφων: 17


Αξιολόγηση :

Αριστούργημα
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Βιογραφική
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Ταινίες που προβάλλονται
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ



Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή

Συνδεδεμένα Θέματα

ΒιογραφικήΠεριπέτειαRestrictedΔραματική



top of the page


-- Sponsored Links --

aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr


Info | Statistics | Topics | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | Add in Google homepage