Home myFILM
Select English    Επιλέξτε Ελληνικά
Αρχή ΝΕΑ Ταινίες Φεστιβάλ Βίντεο Φωτογραφίες DVD TV Box Office
  Εγγραφή / Σύνδεση
myFILM.gr toolbar
Σήμερα & προσεχώς
.: από 18/12/14 :.
. Χόμπιτ: Η Μάχη Των Πέντε Στρατών
. Serena
. Η Πρώτη Αγάπη
. Magical Girl
. Το Αγόρι Και Ο Κόσμος
. Η Αγάπη είναι Παράξενη
. Κελί από Χρυσάφι
. 10.000 Χιλιόμετρα
. Ψυχρά και Ανάποδα «Τραγουδιστά»
. Οι Αισθηματίες
. Ο Παραμυθάς Και Οι Ιστορίες του
.: από 25/12/14 :.
. Γκρέις του Μονακό
. Μια Νύχτα Στο Μουσείο: Το Μυστικό Του Φαραώ
. Αστερίξ: Η Κατοικία των Θεών (3D)
. Ο Έβδομος Γιος
. To Μονοπάτι Tου θανάτου
. Αγαπώντας, Πίνοντας και Τραγουδώντας
. Bekas
.: από 1/1/15 :.
. Αλύγιστος
. Μεγάλα Μάτια
. Τα Μυστικά Του Δάσους
. Απόψε Τρώμε στης Ιοκάστης
. Η Τίνκερμπελ και το Τέρας του Ποτέ
. Νορβηγία (από 3/1)
.: από 8/1/15 :.
. Big Bad Wolves: Στο Στόμα των Λύκων
. Ο Κύριος Τέρνερ
. Το Παιχνίδι Της Μίμησης
. Η Αρπαγή 3
. Το Πέρασμα
. Περιπέτεια στο Αιγαίο
. Λύσσα Κακιά
.: από 15/1/15 :.
. The Woman in Black 2 Angel of Death
. Ανωτέρα Βία
. Blackhat
. Πάρ’το από την αρχή
. Οι Γαμπροί Της Ευτυχίας
.: από 22/1/15 :.
. Ελεύθερος Σκοπευτής
. Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας
. Με αγάπη, Ρόζι

Περιοχή μελών
Εγγραφή εδώ:
Χρήστης:
Συνθηματικό:
Κωδικός Ασφαλείας: Κωδικός Ασφαλείας
Γράψτε Κωδικό Ασφαλείας (6ψήφιος αριθμός εικόνας):
Members List Μέλη:
Τελευταία: yiannasot's Profile yiannasot
Σήμερα: 0
Χθές: 0
Συνολικά: 9815

Συνδεδεμένοι:
Επισκέπτες: 118
Μέλη: 0
Σύνολο: 118

Εγγραφή


Cinema: THE GREATEST MOVIE EVER SOLD του Μόργκαν Σπέρλοκ (2011)

Ημερομηνία καταχώρησης: Δευτέρα, 07 Μάρ. 2011 @ 18:29:00 MST - Συντάκτης : Jim Papamichos

[Comments][Περισσότερα][Κριτικές][Βίντεο][Φωτό][Πόστερ][Κυκλοφορία][Στοιχεία]

Ντοκιμαντέρ

THE GREATEST MOVIE EVER SOLD


του Μόργκαν Σπέρλοκ

Υπόθεση:
Ένα ντοκιμαντέρ για τα εμπορικά σήματα, την διαφήμιση και τα προϊόντα που χρηματοδοτείται και γίνεται από τις μάρκες, τη διαφήμιση και το στήσιμο των προϊόντων.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Από τον σκηνοθέτη του "SUPER SIZE ME".

Boundary-pushing Oscar®-nominated filmmaker Morgan Spurlock explores the world of product placement, marketing and advertising in POM Wonderful Presents: The Greatest Movie Ever Sold, a film that was fully financed through product placement from various brands, all of which are integrated transparently into the film.
While using brands in film promotion is not new for Hollywood, it certainly is new territory for the documentary format. Spurlock exploits the phenomenon to new heights, with everything from branded pizza boxes and in-flight film promotions to branded-everything in-film.
With humor and insight, POM Wonderful Presents: The Greatest Movie Ever Sold unmasks the marketing process to bring audiences behind closed doors directly into the pitch meetings and marketing presentations which ultimately inform our everyday entertainment decisions. Sponsors were provided with brand category exclusivity. The brands that agreed to sponsor the film placed Spurlock front and center in their brand campaigns and advertisements, both on and off-line. Partners have the unique right to promote themselves in association with Spurlock and the film as “The Greatest.” The agreements also stipulate that Spurlock maintains creative control of the film’s content and final edit.
POM Wonderful Presents: The Greatest Movie Ever Sold is directed by Morgan Spurlock, written by Spurlock and Jeremy Chilnick, and produced by Spurlock, Chilnick and Abbie Hurewitz through Spurlock’s production company, Warrior Poets, along with Snoot Entertainment’s Keith Calder and Jessica Wu, who produced.

DIRECTOR’S STATEMENT

It was two years ago when we first got the idea to make POM Wonderful Presents: The Greatest Movie Ever Sold. It began with a conversation between me and my producing partner and co-writer, Jeremy Chilnick, where we talked about the TV show Heroes and their less than subtle inclusion of the Nissan Rogue into the show‘s storyline.
We then started talking about all the big summer movies, from Transformers to Iron Man to James Bond, and about how all those product placements were more than just advertisements for products, they were tools that made these movies’ footprints and awareness even bigger … these ―co-promotions helped turn them into blockbusters.
And we wondered, if a little movie, even a documentary, had the same type of partnerships and co-promotion opportunities, could it have a bigger presence? Would it have the same influence? Could a doc reach the same level of awareness and marketability of a summer blockbuster? Would it be a ―doc-buster?
Brands are everywhere these days. It seems like I can‘t go to any event these days without someone ―sponsoring it. Sporting events, concerts, anything. So, why not a movie? Better yet, why not a movie that examines the whole phenomenon that is actually paid for by the companies themselves. That was the jumping off point.
Now product placement isn‘t a new phenomenon. In the 1800s, Jules Verne sold the naming rights to shipping companies in Around the World in 80 Days, and in the early days of film, Thomas Edison put ads for his own products in his movies. But television has always been its own animal. When it first began, shows were actually paid for and written by the advertisers, and the whole purpose was to sell a product. (Let‘s not forget that soap operas were created by soap companies for the sole purpose of selling more soap to moms!)
But as the popularity of film and television grew, the power of the advertisers diminished. It became about star power. It became about the content of the shows and the creativity of their creators. Over the last few decades though, that power has slowly been chipped away as more and more networks and outlets are competing for the same ad dollars and the same eyeballs. And so, the advertisers began to have power again – not only to get the air-time they wanted, but with the ability to dictate the content.
And so, here we are once again as we were in the beginning, with the birth of a new film and TV revolution (actually the TiVo Revolution), at the crossroads of money, power, influence, distribution, and creativity.
I wanted this film to explore the give and take that happens when you ―play the game or at least what happens when you try, and I think the film will open a lot of people’s eyes to the unbelievable conversations and situations that happen behind closed doors everyday in the entertainment and advertising businesses. It doesn‘t matter if you‘re a writer, director, producer, or musician … you are affected by this on some level … but not nearly as much as the consumer.

For in the middle of the thousands of hours of commercials and advertisements that we all see in our lifetime, there is an invisible curtain that makes us think this is the norm. That it‘s the way it should be.
The movie documents both the absurdity and pervasiveness of product placement in our daily lives and I saw my role on this film as both a filmmaker and an anthropologist. I needed to be careful that I did not become part of the punch line or part of the campaign. I had set out to see how important advertising is in our daily lives, maintaining that perspective was the only way I could get the movie made. I also wanted to maintain a healthy respect for all of the sponsors and what their goals are and meanwhile I remain the third eye observing it all.
I think this film does a great job of pulling that curtain back in a way we‘ve never seen. After people watch this film, I think they will start to look at everything a little differently, especially the way they are marketed and advertised to every single day of their lives.
-- Morgan Spurlock

ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :

Official Facebook
Official site


 


ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

IMDb  http://www.imdb.com/



top of the page



blog comments powered by Disqus



top of the page


VIDEO CLIPS, TRAILER, TEASER, SCREENING PREVIEW






top of the page


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Κυκλοφορία:
22/4/2011 (ΗΠΑ, περιορισμένη διανομή)


top of the page




PHOTOS - POSTERS

The Greatest Movie Ever Sold 0001.jpg
The Greatest Movie Ever Sold 0002.jpg
The Greatest Movie Ever Sold 0003.jpg
The Greatest Movie Ever Sold 0004.jpg
The Greatest Movie Ever Sold 0005.jpg
The Greatest Movie Ever Sold 0006.jpg
The Greatest Movie Ever Sold 0007.jpg
The Greatest Movie Ever Sold 0008.jpg
The Greatest Movie Ever Sold 0009.jpg
The Greatest Movie Ever Sold 0010.jpg
The Greatest Movie Ever Sold 0011.jpg
The Greatest Movie Ever Sold 0012.jpg
The Greatest Movie Ever Sold 0013.jpg
The Greatest Movie Ever Sold 0014.jpg
The Greatest Movie Ever Sold 0015.jpg


top of the page


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ / ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

>>CAST<<

Πρωταγωνιστούν:


>>CREDITS<<

Σκηνοθεσία
Morgan Spurlock

Σενάριο
Jeremy Chilnick
Morgan Spurlock

Παραγωγή
Keith Calder
Jeremy Chilnick
Abbie Hurewitz .
Morgan Spurlock
Jessica Wu


Φωτογραφία
Daniel Marracino

Μοντάζ
Tom Vogt

Εταιρείες Παραγωγής
Snoot Entertainment
Warrior Poets

Διανομή
Madman Entertainment
Sony Pictures Classics

Χρονολογία παραγωγής
2011

Χώρα παραγωγής
ΗΠΑ,

Γλώσσα
ΑΓΓΛΙΚΑ

Εικόνα
ΕΓΧΡΩΜΗ

Είδος ταινίας
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ, ΚΩΜΩΔΙΑ

Διάρκεια
90'

Ήχος

Τοποθεσίες γυρισμάτων

AKA

Καταλληλότητα
USA: PG -13

Κόστος
$


top of the page










 
Βαθμολογία Κοινού
Μέσος Όρος: 0
Αριθμός Ψήφων: 0

Αξιολόγηση :

Αριστούργημα
Πολύ καλό
Καλό
Μέτριο
Κακό



Επιλογές
  Go Back [ Προηγούμενο ]

 Προεπισκόπηση Προεπισκόπηση

 Προωθήστε το Προωθήστε το



Σχετικοί Σύνδεσμοι

· Αναζήτηση σε: Ντοκιμαντέρ
· Περισσότερα για Κατηγορία
· Ταινίες που προβάλλονται
· Τελευταία Τρέιλερ
· Box Office

· IMDb   
· RT

· ΘΕΜΑΤΑ

Εγκαταστήστε το myFILM.gr toolbar ΤΩΡΑ! Όλο το internet σε μια γραμμή εργαλείων - Δωρεάν λήψη


Ανά Είδος

· Δραματική
· Αισθηματική
· Κωμωδία
· Αστυνομική
· Μυστηρίου
· Φιλμ Νουάρ
· Θρίλερ
· Δράσης
· Περιπέτεια
· Φαντασίας
· Επιστημονικής Φαντασίας
· Τρόμου
· Βιογραφική
· Ντοκιμαντέρ
· Κινούμενα Σχέδια
· Μιούζικαλ
· Οικογενειακή
· Ιστορική
· Αθλητική
· Γουέστερν
· Πολεμική
· Ερωτική
· Μικρού Μήκους
· 3D
· Ασπρόμαυρη
· Βωβή

Συνδεδεμένα Θέματα

ΚωμωδίαΝτοκιμαντέρParents Strongly Cautioned


Advertisement



top of the page


-- Sponsored Links --

Dailymotion Movies LTD aggelospolidoros.blogspot.gr AGATHI Art Gallery cinefo.wordpress.comr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΜΕΡΙΚΗ Ή ΟΛΙΚΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ
Το πρωτότυπο περιεχόμενο του myFILM.gr, είναι αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και εργασίας και προστατεύεται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων και διανόησης.
All logos, trademarks and content in this site are property of their respective owner, the comments and reviews of their posters.
Όλες οι δημοσιεύσεις σε αυτές τις ιστοσελίδες εκφράζουν τις απόψεις και τη γνώμη των συντακτών τους και όχι του εκδότη ή
αρχισυντάκτη, των διαχειριστών ή συντονιστών (εκτός των δημοσιεύσεων των ιδίων) και ως εκ τούτου δεν φέρουν καμία ευθύνη για αυτές.
myfilm.gr

| AdBrite - Advertise on myFILM.gr


Info | Feedback | Statistics | Topics | Submit News | Recommend Us | Advertising | Flag inappropriate copy-theft | RSS feed 2.0 | RSS feed 0.9 | Atom feed | twitter | facebook | myspace | Add in Google homepage


Related Posts with Thumbnails